jueves, 25 de febrero de 2010

Documents


PUNTEDU: El Programa de Biblioteques Escolars puntedu es va iniciar el curs 2004-2005 i fou desenvolupat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya amb l'objectiu de potenciar "un espai de coneixement, aprenentatge i gust per la lectura", com un espai de recursos on poder trobar tot tipus d'informació en diferents tipus de suport a l'abast de l'alumnat, del professorat i de la comunitat educativa, com a espai d'aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, per tal que l'alumnat es formi com a persona autònoma, crítica i constructora del seu propi coneixement a través de la cerca, la investigació i el treball en diferents fonts d'informació.


MUNICIPI LECTOR: Pretén involucrar tota la comunitat de la població en els següents objectius:
- Promoure el gust per la lectura entre els infants de la població des de l’escola bressol fins a 6è de primària.
- Aconseguir un major nivell de lectura en els infants de la vila.
- Implicar a totes les entitats del municipi (escola de primària, escola bressol. Biblioteca, llibreria, ajuntament...), així com a tots els ciutadans, en el projecte.
- Assolir un compromís ferm per part de tota la societat envers la lectura i el desenvolupament de la mateixa.
- Formar ciutadans compromesos i responsables per a la millora del seu interès per l’entorn i la cultura partint de l’activitat lectora com a forma d’ampliar


PLA D'ENTORN: Són una proposta educativa innovadora que vol donar resposta a les múltiples necessitats de la nostra societat.Són instruments per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels membres més joves de la nostra societat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves.
S’adrecen a tot l’alumnat, i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat als sectors socials més desafavorits.


CURRICULUM D'EDUCACIÓ INFANTIL: Una de les definicions que millor explica que és el currículum és: el conjunt d’experiencies planificades, proporcionades per l’escola per ajudar als alumnes a aconseguir en el millor grau possible, els objectius i aprenentatges projectats segons les seves capacitats.
Proporciona informació sobre que és el que s’ha d’ensenyar, com s’ha de fer i quan s’ha de fer, i també com, que i quan avaluar. El currículum d'Educació Infantil el podem trobar penjat a Internet, per tant deixo aquí un enllaç que ens porta a ell.

PROJECTE INTEGRAT DE LLENGÜES: El projecte integrat de llengües es caracteritza pel treball del català, castellà i anglès com a eixos vertebradors de l'aprenentatge dels continguts de les àrees del currículum.

No hay comentarios:

Publicar un comentario